Pages

Wednesday, March 11, 2009

The three SMARTians named Firdaus..

Assalamulaikum dan selamat sejahtera, terima kasih buat yang sudi membaca. Tajuk entri kali ini adalah di dalam bahasa inggeris, walaubagaimanapun, isinya adalah bahasa melayu. Mungkin ada yang hairan dengan tajuknya. Entri kali ini akan mencertakan kejayaan 2 orang sahabatku, yang juga bernama firdaus. Seorang darinya mempunyai umur yang sama denganku, dan seorang lagi senior setahun dariku. Mereka bersekolah di sekolah yang sama denganku iaitu Sekolah Menengah Abdul Rahman Talib (SMART)

Buat permulaan, kita mulakan dengan Firdaus Ariff, sahabatku ini merupakan senior satu tahun dariku, iaitu sejak dari sekolah rendah sehinggalah tamat tingkatan 5. Buat masa sekarang, dia merupakan seorang pelajar di UIA dan disamping itu, dia merupakan seorang penulis bebas bagi majalah dan juga menghasilkan novel berbentuk fiksyen sains. Jika diimbau kembali, dia sememangnya agak menonjol sejak dari sekolah rendah lagi. Untuk mengtahui dengan lebih lanjut, boleh melawat ke blog studio inspirasi.

Seterusnya pula, rakan sekelasku dahulu, firdaus putra. Pernahkah anda mendengar mengenai Boonga art shoes?? jika tidak, pastinya anda kurang membaca akhbar ataupun melihat rancangan-rancangan seperti mhi, whi. Dia pada masa sekarang juga seorang pelajar yang mana pada masa yang sama, merupakan usahawan muda yang boleh dikatakan berjaya. Produk yang dikeluarlkan olehnya cukup kreatif bagi menarik minat remaja. Anda boleh melihatnya di Boonga art shoes

Cukup dengan kejayaan-kejayaan sahabat-sahabatku. Tapi itulah yang aku fikirkan, dimanakah aku berada sekarang? adakah impianku, hanya tinggal impian.. pastinya tidak, pastinya aku sentiasa berusaha untuk menjadi orang yang berjaya biarpun pada masa ini, aku masih belum mendapat kejayaan sebenar yang aku impikan.

Mungkin, impianku itu terlalu besar, dan jalan yang telah aku pilih, mungkin agak tersipi, tetapi aku percaya, kejayaan sebenar untuk mencapai impian bukanlah sesuatu yang mudah. Apapun ia telah bermula, dan pastinya aku akan mencuba mencapai impianku, untuk menjadi sesorang yang cemerlang, gemilang dan terbilang demi agama, bangsa dan negara.

0 komen:

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.