Pages

Friday, March 20, 2009

Kerana ia amanah buatku..

Assalamulaikum dan salam sejahtera. Hari ini mungkin antara hari yang begitu memenatkan buatku, mungkin, kerana dalm satu masa, aku perlu membuat keputusan di antara, tanggungjawab terhadap ilmu tambahan yang ada padaku untuk membantu orang lain, tanggungjawabku sebagai wakil kelas dan juga tanggungjawab sebagai seorang anak.

Walau apapun, buat rakan-rakanku, cubalah untuk menjadi individu yang menepati masa. Kerana perlu menunggu, ia menjadi terlalu sukar bagiku. Pada jam 3 petang tadi, di antara aku perlu menghantar tugasan yang telah dikumpulkan dan juga pergi menyambut ayahku yang telah sesat sehingga kawasan tampoi. Di sebalik itu, seorang lagi sahabatku telah meminta pertolonganku bagi melihat laptopnya yang telah kehilangan file penting.

Akhirnya, aku membuat keputusan untuk menjemput ayahku terlebih dahulu. hampir sejam aku pergi, dan aku kembali ke utm untuk menghantar tugasan dengan membawa kereta kerana bilangan tugasan yang perlu dihantar agak banyak. Setelah slesai menghantar tugasan, aku pergi pula bertemu seorang pensyarah untuk memastikan status kuliah pada hari esok, dan, tiada kuliah pada hari esok kerana ketiadaan ruang.

Seterusnya, selepas bersolat asar ( setelah menikmati cendol bersama dua lagi sahabatku) barulah aku pergi membantu sahabatku yang meminta pertolongan tadi, malangnya, tidak banyak yang aku mampu membantu. Berakhirlah sudah satu hari yang memenatkan, walauapapun, ia adalah amanah buatku, sebagai seorang sahabat, ketua dan juga seorang anak. walaupun agak keletihan, namun terasa amat nikmat setelah segala perkara diselesaikan.

2 komen:

Anonymous said...

bagus2...~
bukan seme org amanah mcm ko ni...
keep it up...
keh...

p/s:cam tau jek sape yg ilang file 2...hehe..byk2 sbr ye kwn2...

AiE bAhRi said...

Congrate kerana anda mendahulukan kepentingan ayah dari org lain..Kekalkan!

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.