Pages

Tuesday, March 24, 2009

Menu yang sama tapi tak serupa

Assalamulaikum dan salam sejahtera, terima kasih buat yang sudi membaca. Dalam beberapa minggu ini, aku telah mengunjungi beberapa kedai yang berbeza untuk memakan menu yang sama, sehinggalah hari semalam.

Menu yang dipesan olehku, seperti biasa nasi gpreng pattaya( x nak sayur) tapi boleh dilihat, jika aku memesannya di kedai di dalam kawasan UTM, pastinya sia-sia sahja perkataan tambahan itu, mungkin disebabkan ingin cepat, ia tidak memenuhi permintaanku.

Berbeza pu;la dengan di luar, terutamanya di sebuah restoran berhampiran rumah abangku, dengan menu yang siap dalam masa kurang 5 minit, ia pasti akan memenuhi peasananku. Seperti hari ini, pulang sahaja dari ujian, aku telah menyinggahkan diri sebentar untuk menikmati mee bandung (xnak sayur) dan begitulah menu yang sampai.

Walaupun agak segan untuk memesan, namun, terasa cukup nikmat makan tanpa perlu aku "menapis" sayur-sayuran. Namun, hari ini terasa begitu kosong, seolah-olah ia berlalu begitu sahaja.

1 komen:

AiE bAhRi said...

Lain kali kalau tak nak sayur..campak je kat pinggan aku!

ahaks(",)

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.