Pages

Friday, March 13, 2009

Naluri seorang ibu

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Entri kali ini akan menceritakan tentang naluri seorang ibu. Adakala agak pelik memikirkannya tetapi itulah keagungan Allah yang telah menciptakan manusia. Kisah ini, mungkin biasa bagi sesetengah orang, tetapi mungkin ada yang tidak pernah mengalaminya.

Semalam, seorang sahabatku telah memanggilku meminta pertolonganku bagi membaiki laptopnya yang rosak. Setelah siap memeriksa, aku mendapati hard disknya telah rosak. Oleh kerana hujan yang turun agak lebat pada ketika itu, aku berehat seketika di bilik sahabatku itu.

Sambil itu, sahabatku itu menceritakan, bahawa, beberapa minggu yang lalu, ibunya telah menelefonnya, dan ibunya telah menanyakan sesuatu yang tidak pernah ditanyakan sebelum ini. Ia adalah berkenaan laptopnya samaada berkeadaan elok atau tidak. Sahabatku itu kehairanan. Walaubagaimanapun, ia membuktikan, naluri seorang ibu itu memang cukup hebat.

Itulah anugerah yang telah dikurniakan oleh Allah kepada insan yang telah melahirkan kita. Seharusnya kita sentiasa taat kepada kedua ibubapa kita terutama ibu yang telah melahirkan kita. Sesungguhnya syurga itu di bawah tapak kaki ibu.

1 komen:

AiE bAhRi said...

Syurga itu terletak di telapak kaki ibu.

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.