Pages

Wednesday, March 18, 2009

Kuasa di sebalik keterpaksaan

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Mungkin dalam mind setting kita, suka melakukan kerja pada masa-masa terakhir. Pada masa-masa terakhir inilah akan muncul kekuatan luar biasa yang akan memberikan kita keajaiban untuk menyiapkan kerja.

Jika ketika belajar ini, kita melakukan kerja pada saat-saat terakhir, pastinya ia akan menjadi amalan kita sehingga menempuh alam perkerjaan nanti. Mungkin, ada yang ampu berubah mengikut keadaan persekitaran kerja, tetapi di alam pekerjaan pun, majoritinya pada masa sekarang suka melakukan kerja-kerja pada saat terakhir.

Walauapapun, kita masih mapu berubah, cubalah untuk menghargai masa kerana masa itu bukan tiada, tetapi kita yang tidak cukup pandai menguruskan masa. Mungkin, seiringan dengan tanggungjawab yang semakin meningkat mengikut peningkatan umur, masa terluang yang kita ada juga akan berkurangan.

Tetapi, hakikatnya, masa diukur bukan pada kuantitinya, tetapi kualitinya. Bukan lama atau singkatnya, panjang atau pendeknya tetapi bergantung kepada bagaimana ia diurus dan untuk apa ia digunakan.

0 komen:

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.