Pages

Monday, March 09, 2009

Mencari responden..

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. bermulalah lagi kerja-kerja yag dilakukan pada saat-saat terakhir. Mungkin, pada saat-saat terakhir inilah barunya munculnya kekuatan dan keberanian luar biasa untuk aku mencari responden dari rumah ke rumah. Pada asalnya, rancanganku hanyalah untuk mencari reponden di kawasan taman perumahanku. Walaubagaimanapun, 10 responden terawal memberikan jawapan yang terlalu hampir sama, iaitu kesemuanya adalah pesara.

Oleh yang demikian, pada hari ini, aku pergi ke perumahan-perumahan yang berdekatan, pada sejam pertama, aku pergi dari rumah ke rumah dimana terdapat pemiliknya yang berada di luar. Walaubagaimana pun ia cukup mengambil masa. Di sebalik kaedah ini, salah seolah responden itu merupakan salah seorang bekas guru tuisyenku. Agak lama aku berada di rumahnya. Dengan aku telah disoal tentang target masa depanku, prospek kerjayaku dan pelbagai lagi. 15 minit aku berada di rumahnya.

Jam sudah menunjukkan pukul 6, aku harus menggunakan kaedah yang lebih efektif, akhirnya, aku mengambil keputusan untuk mengedarkannya di restoran dan warung. Sememangnya, kaedah ini lebih berkesan. Sekali pergi, 10 minit mendatangkan sehinggga 4 responden, cuma, aku kekenyangan dengan air yang mana setiap kali aku pergi, pastinya aku perlu memesan air. Akhirnya, jam menunjukkan 6.55, selesailah sudah keseluruhan responden yang diperlukan di kuantan ini.

Dan sememangnya jawapan yang diperolehi seperti jangkaan. Cuma aku agak bernasib baik untuk menemui beberapa orang kontraktor yang melakukan kerja-kerja pengubahsuaian rumah ini. Dapatlah aku beberapa input yang cukup berguna untu kajian ini. Cuma, bahagian di johor masih belum selesai sepenuhnya. Petang esok, seharusnya selesai kesemua responden yang diperlukan. Sungguh aku mengharap, cuaca menyebelahiku petang esok.

2 komen:

AiE bAhRi said...

Good luck 4 ur PSM 2

Anonymous said...

cuba lgik daus..

jgn putus asa...

ecewah..dah abes skema da ak komen..kikiki

biase la..

part plg susah skali psm ni nk cari responden n analisis...

pening doe..

tgk la aku semakin hitam meredah panas cari responden...

uuu...hopefully berbaloi..

hehehe...GUD LUCK!!

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.