Pages

Tuesday, March 17, 2009

Niat yang tidak kesampaian..

Assalamualaikum dan salam sejahtera,topik kali ini sengaja dibunyikan seolah-olah agak sedih, walaubagaimanapun, alhamdulillah, akhirnya niatku untuk menipu sedikit dalam psmku, tidak kuteruskan. Mungkin kerana aku telah berbincang dengan penyeliaku bekenaan bilangan responden, dan menyebabkan aku tidak jadi untuk meneruskan niat untuk menipu sedikit.

Setelah berfikir dan berfikir, jika aku meneruskan niatku, mungkin aku tidak akan tenteram apabila tiba saat aku menerima ijazah nanti. Oleh yang demikian, aku teruskan dengan bilangan yang ada walaupun tidak berapa mencukupi.

Sekiranya lulus nanti, alhamdulillah, sekiranya tidak, aku redha, mungkin ia memberikan aku peluang untuk membuat sesuatu yang lebih baik kerana aku boleh menumpukan masa semata-mata untuk psm ini sahaja nanti.

Walauapapun, aku senantiasa berdoa dan mengharap, tiada sebarang halangan untuk aku lulus. Kerana ayahandaku sememangnya mengharapkan aku tamat belajar seiringan dengan persaraan sepenuhnya dari alam pekerjaan. Jika ada yang mengetahui, ayahandaku telah bersara 6 tahun yang lalu. Walaubagaimanapun, sehingga bulan jun tahun ini, ayahandaku masih lagi bekerja sambilan, iaitu separuh dari waktu kerja biasa sebagai pengurus koperasi.

Apapun, kita hanya mampu merancang dan berusaha untuk melakukan yang terbaik. Apa hasilnya, tidak akan kita ketahui, sehingga tiba masanya.

1 komen:

Anonymous said...

sahabatku..

tiadalah Allah memberikan kita cubaan yg x mampu kita lalui...

tiadalah Allah akan meninggalkan hambaNya yang selalu memohon tulus padaNya..

berusahalah sampai ke hujung jalan, niscaya cahaya itu ada di hujung sana...

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.