Pages

Sunday, April 05, 2009

Step to the second stage..

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Tiba-tiba terfikir aku, mengikut perancanganku, hanya tinggal 2 bulan dari tarikh untukku melaksanakan program yang telah aku rancangkan. Tetapi, adakah aku bersedia? Pastinya aku belum bersedia, dengan keadaanku sekarang, dengan kemahiran komunikasi yang masih amat lemah, ditambahi pula dengan aku yang tidak pernah menggunakan kata ganti diri pertama ketika bercakap. Ia seolah-olah menjadi mustahil.

Walauapapun, aku ingin berubah, dan aku perlu berubah untuk menjadi yang lebih baik. Masih ada masa, selagi ada kemahuan, aku yakin, di situ ada jalannya. Sekiranya peringkat permulaan bagi fasal kedua perubahan yang telah aku rancangkan buat diriku ini berjaya, barulah aku cukup bersedia untuk menghadapi dunia yang sebenarnya dan mungkin lebih tepat lagi alam pekerjaan yang mempunyai pelbagai ragam manusia di dalamnya.

Pada fasal pertama, iaitu bermula dari jun tahun lepas, dalam masa yang telah aku lalui, mungkin, boleh dikatakan, 70% perubahan berjaya dilaksanakan dari apa yang telah aku rancangkan. Walauapapun, aku hanya manusia biasa, pasti akan melakuakan kesilapan.Buat sahabat-sahabatku, tegurlah jika ada perubahanku yang lebih kepada keburukan. Sukar untuk kita melihat, adakala, pada pandangan yang berbeza, setiap perkara akan menjadi cukup berbeza.

0 komen:

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.