Pages

Tuesday, April 14, 2009

Adakah aku bersedia??

Assalamulaikum dan salam sejahtera.. Beberapa minggu yang lepas, dalam perbincanganku dengan seorang QS dari kuantan( yang mana dia merupakan penyeliaku semasa praktikal di penghujung tahun 1 dan juga merupakan classmate abangku semasa di sekolah rendah) dia telah memberikansatu soalan, adakah aku bersedia??

Persoalan itu terasa agak besar bagiku, puas aku memikirkannya, namun akhirnya, setelah berbual-bual dengan sahabatku baikku di matrikulasi dahulu( tanpa memberitahu masalah sebenarku) terungkai sudah segala persoalan.

Sahabatku itu telah mengungkaikan persoalan itu kepada persoalan-persoalan yang lebih kecil. dan akhirnya aku ketemu jawapannya, Aku hanya bersedia untuk persediaan menerima perubahan, masih belum benar-benar bersedia untuk sesuatu yang berbeza.

Aku masih memerlukan ruang masa buat diriku untuk berubah menjadi yang lebih baik, yang lebih istiqamah dalam melakukan sesuatu, dan menetapkan niat yang sebenar-benarnya hanya kerana Allah. Pastinya masa itu, adalah dengan masih menjadi seorang yang bergelar pelajar.

0 komen:

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.