Pages

Wednesday, April 15, 2009

Laluan-laluan kejayaan..

Assalamulaikum dan salam sejahtera, hari ini, terasa beban yang kian menghilang, namun, kekurangan wang memaksa diriku menyibukkan diri mencari sedikit wang untuk bertahan. Mungkin, inilah perkara yang membuatkan aku seringkali terfikir, adakah aku melalui laluan yang betul dalam kehidupanku. Adakah aku sesuai untuk menjadi seorang Quantity Surveyor, adakala, terasa seperti tidak, aku bukanlah seseorang yang betul-betul sesuai untuk bidang ini.

Mungkin, apa yang aku lalui sekarang adalah yang terbaik buat diriku untuk menegenali kelemahan-kelemahan diriku, tetapi ADAKAH AKU AKAN MENERUSKANNYA???, tidak kuketahui, mungkin, satu risiko perlu diambil, AKU INGIN MENJADI SEORANG USAHAWAN, yang boleh menyediakan peluang pekerjaan buat orang lain, yang boleh membantu dalam kehidupan seharian, dan aku inginkan satu dunia yang lebih indah.

Satu masyarakat yang saling mengenali antara satu sama lain, yang saling menghormati, yang mengamalkan prinsip-prinsip saudara seIslam. Mungkin terlalu besar Impianku, namun cita-citaku masih boleh kucapai, cuma adakah aku BERANI MENGAMBIL RISIKO???, Agak sukar, kerana, itulah pilihan yang perlu dibuat,

Dengan mentaliti melayu seperti sekarang, pastinya agak sukar, namun, aku yakin, SELAGI ADA KEMAHUAN, DI SITU ADA JALANNYA. Mungkin sukar, namun, ia adalah satu keputusan yang perlu dibuat, adakah aku ingin melalui hidup sebagai orang BIASA, atau adakah aku ingin mencuba untuk menjadi LUAR BIASA BAGUS, yang mana, pastinya ia memerlukan satu usaha yang luar biasa.


Bagaimana untuk aku mencari peluang??? masih lagi dalam persoalan, namun, aku yakin, dengan ukhwah yang aku jalinkan, dengan rakan-rakan pelbagai peringkat umur, pasti aku akan dapat melihat sesuatu, sesuatu yang boleh dijadikan peluang untuk meneruskan jejak langkah menuju LALUAN-LALUAN KEJAYAAN...

0 komen:

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.