Pages

Friday, April 24, 2009

Segala-galanya yang akan bermula kembali...

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. akhirnya, dalam masa kurang dari 2 minggu, aku akan menamatkan pembelajaranku sebagai seorang pelajar undergraduate. Sekarang tibalah masanya untuk fasal kedua perubahan yang aku rancangkan buat diriku. Fasal pertama yang berjalan dalam setahun setengah ini, telah aku tempuhi dengan separuh berjaya.

Mungkin aku yang masih belum cukup itiqamah dan kuat bersendirian, aku masih memerlukan sahabat-sahabat di sekelilingku. Namun, apapun, yang penting, mempunyai niat untuk berubah( mungkin kesedaran sendiri atau teguran positif dari orang-orang sekeliling), tindakan untuk berubah( bertindak, walaupun sedikit, kerana jika ia tidak pernah bermula, ia tidak akan terjadi) dan istiqamah( memerlukan displin yang tinggi, dan mungkin juga sokongan dari orang-orang di sekeliling)

Itulah kunci untuk berubah menjadi yang lebih baik, dari apa yamg telah aku lalui. Namun, dalam proses perubahan ini, mungkin aku banyak melakukan kesilapan, ada perkara yang mungkin terasa kecil buatb diriku, tetapi besar buat yang lain, kerana setiap orang memounyai pendapat berbeza mengenai sesuatu. Buat sahabat-sahabatku, andai ada silap dan salah, seribu keampunan dipohon, kita hanyalah manusia biasa yang tak terlepas dari melakukan kesilapan.

0 komen:

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.