Pages

Tuesday, April 21, 2009

Pasrah aku dengan ketentuan-Nya

Assalamulaikum dan salam sejahtera, Berlalu sudah satu hari yang mungkin telah memberikanku satu jawapan kepada erti kehidupan yang sebenar. Bagaimanakah kita ingin hidup dalam ketenangan??

Jawapannya cukup mudah, dengan jiwa yang pasrah dan yakin dengan ketentuan-Nya, disertai dengan Doa, Usaha, Ikhtiar dan Tawakkal, pastinya kita akan mendapat ketenangan.

Apabila cukup kesemuanya, yakinlah bahawa apa yang kita lalui adalah yang terbaik buat kita, mungkin bukan buat masa sekarang, tapi mungkin pada jangka masa yang panjang, Sekiranya berhadapan dengan sesuatu yang belum pasti, yakinlah bahawa sekiranya kita sememangnya sudah bersedia,pasti sesuatu itu akan berlaku.

Buat diriku, Impianku untuk menjadi usahawan kelihatan semakin jelas bersinar. Pucuk dicita ulam mendatang, I'm just being at the the right time and at the right place with the right person. Menerima tawaran untuk mengikuti seminar keusahawanan, dengan peluang untuk mendapat geran sehingga RM100k, pastinya cukup untuk membuat aku berasa syukur dengan peluang yang diberi.

0 komen:

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.