Pages

Sunday, April 05, 2009

makan malam yang terasa hambar buat diriku

Assalamulaikum dan salam sejahtera. Mungkin sudah beberapa hari blog ini tidak diupdate, kerana kesibukanku ( tapi kerja tak siap-siap jugak). Tidak kuketahui mengapa, tetapi majlis pada malam semalam terasa sedikit hambar buat diriku. Terasa majlis pada tahun yang lepas adalah lebih baik

Pada mulanya, aku beranggapan hanya aku seorang yang berfikiran demikian, dan mungkin kerana sedikit konflik dalam diri yang tiba-tiba terfikir adalah aku berada pada landasan yang betul. Namun, ada juga sahabatku yang turut berfikir sedemikian.

Namun, dalam perjalanan pulang, mereka yang menaiki keretaku telah menyebutkan sesuatu, yang membuatkanku kembali yakin, apa yang aku lalui sekarang adalah yang terbaik buat aku dan yang lain. Pernahkah kita terfikir, jika pada takdirnya, kurangnya seseoarang yang hadir sebagai sahabat kita dari awal, adakah keadaan akan menjadi sama seperti sekarang? pastinya tidak sama.

Jadi, aku percaya, inilah yang terbaik buatku, mungkin, apa yang aku rasakan semalam disebabkan aku yang hanya menyertai, sedangkan aku lkebih suka menjadi pasuakan di belakang tabir. Alhamdulillah, setelah memuhasabah diri, akhirnya muncul kembali semangat untuk meneruskan perjuangan..

0 komen:

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.