Pages

Tuesday, February 23, 2010

Malu...



Assalamualaikum dan salam sejahtera.. malu.. apabila disebut tentang malu, pelbagai tanggapan akan keluar, walaubagaimanapun, malu adalah sebahagian dari iman, kerana dengan malu, ia mampu memelihara kehormatan dan harga diri seseorang.Namun, malu seringkali digunakan pada tempat yang salah.

Adakala pelik apabila melihat orang yang malu untuk melakukan sesuatu yang tidak salah, namun tidak segan silu untuk melakukan perkara yang salah. Dalam belajar, kita tidak sharusnya malu bertanya. cuma sebagai permulaan, entri ini ditujukan khas buat rakan-rakan ex-sksa kerana berjaya menghilangkan rasa malu untuk melakukan perkara yang tidak salah, iaitu.. membeli gula kapas..

dan kesinambungannya..muncullah bakal-bakal sasterawan dengan bahasa yang cukup puitis..lihatlah contoh-contoh ayat puitis mereka..

-aku 2nggu ari2 ketibaan gula2 kapas aku ngan karpet merah..ditemani en.mamat sbgai saksi....tp x kungjung tiba..cewah

-penantian tu satu penyeksaan tau

-bkan niat ku utk memungkiri janji..namun,dugaan itu datang jua..teramat payah utk ku tunaikn hasratmu...apekan daya..kite hanye mampu mrancang...Tuhan jua yg menentukan...ianya bkan sekadar janji2 manisku

-sesungguhnya aku menanti gula2 kapas itun dgan pnuh kesabran dan hati yg tabah..namun hampa jua

-kenaangan indahku bersama gula2 kapasmu.

-kerana gula2 kapas hidupku berduka..kerana gula2 kapas hidupku tidak ceria


memang hebat, ayat2 mereka.. tp, sesuatu yang lebih hebat..
gula kapas yg dijual di johor ini.. diimport dari sungai petani, kedah.. setelah melalui perjalanan dari utara.. ke selatan..

2 komen:

Unknown said...

ko bersyair ker hahahha

Anonymous said...

haha, bukan aku, tp member2 aku.. ;P

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.