Pages

Tuesday, May 12, 2009

Then, that's the best...

Assalamulaikum dan salam sejahtera.. akhirnya berlalu sudah minggu yang mungkin menjadi minggu yang paling memeritkan diriku. Namun segala-segalanya telah selesai. Mungkin, begitu banyak perkara yang berlaku tanpa dirancang, namun pasti ada rahmat yang tersembunyi, selagi kita mahu berfikir.

Pelbagai perkara telah berlaku, dari aku yang perlu membuat pilihan sehinggalah situasi menjadi sebaliknya, dimana satu persatu pilihan lenyap dari menjadi pilihan dan menninggalkan satu laluan kritikal yang perlu aku tempuhi.

Namun, setelah difikirkan, mungkin ia adalah suatu rahmat, dimana aku tidak perlu membuat keputusan, yang mana pada suatu masa mungkin aku akan terfikir, apakah aku membuat pilihan yang tepat.Namun, masa yang berlalu memberikan aku jawapan, bahawa, itulah yang terbaik.

Dalam pada itu, dalam satu perbincanganku(ym) bersama sahabatku, mungkin, sedikit sebanyak membuatkan aku berfikir, tentang suatu perkara yang telah aku lakukan 2 bulan yang lepas.. Am I ready? dan akulah belum betul-betul bersedia. Dalam perancanganku dalam masa 2 tahun yang mendatang(program2 yang aku ingin jalankan), ia pasti akan mengambil begitu banyak dari ruang masa hidupku.

Dan Saat Aku Menerima Jawapan Itu.. aku hanya pasrah.. kerana aku telah dapat merasakannya 2 hari sebelum aku mendapatkan jawapan kepada persoalan itu.
Mungkin, terwujud sedikit kesedihan, namun, aku cuba yakinkan diriku, its not the right time yet.. Biarkan sahaja masa berlalu membawa diriku mengikut takdir yang telah ditetapkan buatku..

0 komen:

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.