Pages

Monday, July 26, 2010

Alhamdulillah


Alhamdulillah, betapa bersyukurnya aku di saat mendapat panggilan untuk melaporkan diri itu. Sememangnya, aku menti panggilan kerja, tidak kiralah dari mana sekalipun, dan hampir semua yang aku mohon adalah tempat yang memerlukan pekerja dalam bidangku, tapi yang amat menghairankan, tiada satu pun yang memanggilku, sekalipun untuk temuduga.

Di saat aku berada di kuala lumpur, seorang sahabatku menghubungiku, menyatakan terdapat kekosongan kerja, temuduga di kl, namun , kerja di kuantan, dengan penuh harapan, aku pergi temuduga itu, namun, tidak dipanggil, agak mengecewakan, mungkin kerana terlewat sampai, menampakkan diriku tidak menepati masa.

Tapi, apabila teringat kembali, ketika menyatakan bahawa aku mendapat satu panggilan temuduga, ibuku berkata, tungulah sahaja panggilan dari JPA, namun, aku tetap pergi menghadiri temuduga itu, dan memang aneh rencana ilahi, pada ketika saat, aku terasa memerlukan satu suasana baru, ketika itulah juga aku menerima panggilan, untuk melapor diri, untuk jawatan PTD, sesuatu yang tidak pernah terfikir sebelum ini, walaupun agak ramai rakan-rakanku memohon, namun aku tidak memohon.

Namun, Allah jugalah yang mengetahui apa yang terbaik buat kita, ibu dan ayahku selalu memberitahu, ramai rakan-rakan abang-abangku dulu,yang suka membuat program sepertiku, berakhir dengan menjadi PTD, dan, nampaknya, begitulah juga diriku. Alhamdulillah, dalam masa dua mingu dari sekarang, aku akan memasuki alam bekerjaya, dan kata-kata ibuku semalam? akan kufikirkan..

0 komen:

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.