Pages

Sunday, February 20, 2011

Luahan hati untuk dikongsi.


Setelah 6 bulan berehat dari menulis, akhirnya, jari-jemari mula terasa ingin menari-menari kembali di atas papan kekunci. Kenapa tiada sebarang entri baru selama 6 bulan? Kerana 6 bulan ini terasa diriku seolah hilang motivasi, terasa seolah-olah diri menjadi begitu lemah, dengan kemahiran-kemahiran yang ada semakin berkurang kerana tidak diamalakan.

Namun, setelah merenung kembali, apakah banar aku semakin lemah tidak, kerana ilmuku semakin bertambah, namun, seolah--olah, aku yang tidak menghargainya. Dengan suasana kebanyakan orang mengadu tentang suasana kerja yang tidak seronok, namun tiada siapa yang ula untuk merubah suasana itu, jadi, pastinya tiada hasil. Saat ini, aku tersedar, belajar menghargai apa yang kita adalah adalah cara terbaik untuk merasa gembira dengan apa yang kita lakukan.

Adakala, kita tidak sedar, betapa banyak kita mengumpat, mengata, dan yang paling penting, adakala kita sendiri juga mengikuti jejak langkah orang/pihak yang kita umpat/kata itu. Sebuah janji, seharusnya dikotakan, namun, adakala, terasa begitu sukar untuk dikotakan, bukan tidak mahu dikotakan, namun, sika suka bertangguh, begitu sukar untuk dilawan.

Jadi, pesanan buat diriku sendiri, buangkan sifat suka bertanguh,kerana mungkin, sesuatu yang aku tangguhkan itu, begitu pentig buat orang lain yang memerlukannya, sepertimana, betapa aku ingin mengetahui apakah jalan kerjayaku nanti.

0 komen:

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.