Pages

Sunday, February 20, 2011

Kerana ia adalah impian, bukan sekadar angan-angan


Jika pada saat ini, aku ditanya apakah cita-cita/impian ku, pasti akan aku akan berkata, impianku adalah untuk menjadikan impian-impian yan pernah aku impikan menjadi suatu realiti. Terlalu banyak impian, dan aku tidak ingin hanya menguburkan sahaja impian-impian itu menjadi sekadar angan-angan.

Apa yang aku impikan? terlalu banyak, dan, sebahagiannya akan disenaraikan di bawah..

Aku ingin sentiasa menuntut ilmu, mencari sesuatu yang baru, jd, pembelajaranku, tidak ingin aku hentikan cukup sekadar apa yang ada, pendidikan formal dan informal, akan diteruskan selagi aku termampu

Aku ingin menjadi seorang yang berjasa kepada masyarakat, mungkin menjadi seorang warga pendidik, yang sentiasa menyampaikan ilmu, sepenuh masa atau sambilan

Aku juga ingin menjadi seorang usahawan, sememangnya, jika diimbas kembali, sehingga dari zaman sekolah rendah sekalipun, aku telah mula berniaga, dari sekadar ubat pensil tekan, sehinggalah di zaman universiti, aku mula berniaga membaiki komputer, namun, terlalu sukar untuk memulakan perniagaan berskala lebih besar bersedirian, jadi.. perancanga seterusnya.. akan memerlukan sokongan rakan-rakan.

Apa yang pasti, pasti setiap orang mengimpikan sebuah keluarga yang bahagia, jd, pastnya aku tidak terkecuali.perancanganku, adalah untuk mengikut sunnah, berkahwin pada umur 25.. jd, masih berbaki 2 tahun 7 bulan, 25 hari sebelum usiaku betul-betul mencecah 26 tahun, atau, perlu dikira ikut genap tahun, jadi, cume tinggal, setahun, 9 bulan dan 7 hari? haha, apepun, biarlah masa menentukan.. siapakah insan yang akan turut serta dalam impianku untuk menjadikan segala impian mejadi realiti.

Matlamat jangka pendek, pengajian sarjanaku perlu dihabiskan secepat yang mungkin, kerana mengikut perancangan asal, 2 tahun adalah tempoh maksimum aku perlu menghabiskannya.

0 komen:

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.