Pages

Saturday, June 20, 2009

Dugaan..

Assalamulaikumdan salam sejahtera, adakala apabila kita menempuh dugaan, kita selalu mengeluh, mengapaka kita yang perlu menerima dugaan tersebut. Namun, seharusnya kita bersyukur, kerana setelah melalui dugaan tersebut, kita menjadi lebih matang dan berpengalaman.

Jika kita berjaya menempuh dugaan tersebut, ia adalah satu permulaan baru dengan perkara yang sama tidak akan menjadi sesukar sebelumnya. Setiap musibah yang berlaku, bukanlah di atas kehendak kita atau mana-mana pihak yang terlibat. Namun, jika kita melakukan kesilapan dan mengakuinya, kita boleh memperbetulkannya agar tidak mengulanginya.

Pada jam 16.15, saya telah terlibat dengan kemalangan jalan raya. Bukan dari kesilapan sendiri, kerana, kemalangan itu berlaku di simpang tiga di mana aku melalui jalan utama, dan sebiji kereta telah keluar secara melulu, dan menyebabkan berlakunya kemalangan.

Kerosakan kereta agak teruk, namun, mujur tiada yang tercedera. Alhamdulillah, setelah laporan dibuat, segala-galanya selesai, kerana dengan jelas, aku tidak melakukan kesalahan. Namun, pasti 2 minggu juga kereta berada di bengkel.

Dalam situasi sedemikian, sekali lagi aku terlupa untuk mengambil gambar kerosakan kereta yang dialami...

3 komen:

AiE bAhRi said...

kete mana daus?
inilah dugaan...

Anonymous said...

taman u jerk..

syaz said...

salam akh...
xpa la firdaus, syukur xda yg cedera, anggap ujian dan dugaan ni kasih syg Allah...

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.