Pages

Thursday, June 25, 2009

Air yang mengalir

Assalamualaikum dan salam sejahtera, agak lama blog ini tidak diupdate, mungkin, kerana kesibukan diriku yang telah mula bekerja. Namun, masih lagi aku keliru, di sebalik keputusan yang aku ambil, masih terasa sesuatu yang tidak betul.

Jauh di sudut hati, aku tidak ingin melalui hidup yang biasa-biasa sahaja, tidak ingin hidup seperti air yang mengalir tenang sahaja. Di sebalik air yang mengalir itu, aku ingin untuk menjadi molekul yang mampu melepaskan diri, bertukar menjadi gas dan menuju ke puncak.

Namun, di situ satu keputusan perlu diambil, adakah aku ingin meneruskan apa yang aku telah lalui, atau adakah aku ingin berada pada bidang yang berbeza, namun mampu melakukannya dalam keadaan gembira dan bukan tertekan?

Sememangnya, Telah disebutkan, 9/10 dari rezeki itu datangnya dari berniaga, dan aku ingin berniaga, dan menempuh kejayaan pada jalanku sendiri. Namun, mampukah aku?, terlalu sukar untuk aku.

Namun, Allah maha mengetahui, satu pertemuan dan perbincangan dengan seorang orang lama dalam bidang pembinaan, telah memberikan aku satu kesimpulan kepada jalan yang aku ingin tempuhi.. dan pada saat ini. I'm a Quantity Surveyor and i'm also a master's student, just hoping that I cam get my master and get the competent quantity surveyor(sr) in two or three years from now..then, the 3rd stage will start, and that's the time to grab the oppportunity that are always invisible for people who are lazy to think about it.

0 komen:

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.