Pages

Thursday, March 03, 2011

To be a good friend means to be a good listener


Sejak dari zaman belajar dahulu, aku sememangnya suka membantu, dari segi pelajaran, atau apa-apa pun, isalnya, membaiki komputer, dan bermacam-macam lagi, namun, pada saat memulakan alam pekerjaan, segala-galanya harus ditinggalkan, masa yang ada, tidaklah begitu mengizinkan diriku untuk terus mengikuti perkembangan teknologi sebagai advance user, cuma sekadar mengikuti sebagai intermideate user sahaja.

Namun, di kala ini, bantuan yang mampu aku berikan hanyalah sekadar menjadi seorang sahabat, seorang yang mampu mendengar luahan rasa sahabat-sahabat yang lain, walau adakala aku terasa semakinlemah, tetapi aku kuatkan juga. Pelbagai cerita, pelbagai ragam manusia, dan itulah kehidupan.

Sekurang-kuragnya, aku masih mampu menjadi seorang sahabat, yang mampu mendengar, kerana dengan meluahkan, beban akan terasa berkurang, dan aku pula, cukuplah sekadar menkmati keindahan alam semulajadi sebeagai penenang jiwa yang keresahan. biarkan sahaja, setiap masalah berlalu pergi, bersama-sama aliran air sungai, yang sentiasa tenang mengalir di setiap pelsuk bumi ini.

0 komen:

 
Copyright (c) 2010 Towards Jannah. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.